آنچه درباره مام رول ها باید بدانیم؟

آیا استفاده از ضد عرق ها باعث تیره شدن پوست ناحیه زیربغل می شود؟

شاید شما هم در هنگام مطالعه مطالب اینترنتی به این موضوع برخورد کرده باشید و یا در جایی شنیده باشید که استفاده از دئودورانت‌ها و مام رول‌ها موجب بروز مشکلاتی در غدد لنفاوی می‌شود و یا اینکه برای بدن مضر است!

تنها موضوعی که باید در این مورد بدانید این است که اگر از برند مطمئنی استفاده کنید که تحت نظارت وزارت بهداشت و درمان باشد و به عنوان یک محصول تولیدی اصل هرچند با قیمتی مناسب، به فروش می‌رسد هیچ نگرانی در این مورد وجود ندارد. همیشه نگرانی‌های ما از محصولات آرایشی و بهداشتی، تقلبی بودن و استفاده از موارد غیر اصولی و مضر است که به هیچ عنوان نیز استاندارد و مورد تایید وزارت بهداشت نیز نیستند و در واقع در فروشگاه‌ها غیر معتبر و در اطراف خیابان با قیمت‌های متعجب کننده‌ای به فروش می‌رسند و سلامت افراد جامعه را به خطر می‌اندازند.

در آخر نیز تنها موضوع مورد توجه‎ای که وجود دارد این است که افرادی که مشکلات و بیماری‌هایی مرتبط با غدد لنفاوی دارند، در هر صورت بهتر است قبل از استفاده از هر نوع ماده آرایش و بهداشتی در مناطق حساس مرتبط با غدد لنفاوی در بدن، حتما با پزشک خود مشورت کنند و سپس اقدام به استفاده از این محصولات نمایند.

آیا استفاده از ضد عرق ها باعث تیره شدن پوست ناحیه زیربغل می شود؟

افرادی كه به مام حساسیت دارند، دچار تیرگی پوست در قسمتی كه از آن استفاده كرده اند، می شوند.

به طور كلی، هر فردی كه دچار حساسیت پوستی باشد و به دلیل استفاده از ماده محرک مانند مام، قسمتی از بدن مانند زیر بغلش را مدام بخاراند، باعث بالا بردن فعالیت رنگدانه های پوست در آن قسمت و در نتیجه، تیره شدن پوست ناحیه می شود.

بنابراین مام ها در صورتی كه فرد مصرف كننده به آنها حساسیت داشته باشد و به واسطه استفاده دچار خارش شود، ایجاد تیرگی پوست می كنند.

البته گاهی این حساسیت، علامت خاصی ندارد و فقط فرد دچار خارش خفیفی در ناحیه می شود.

در این صورت، پس از چند ماه ممكن است به دلیل تیره شدن پوست زیر بغل به پزشک مراجعه كند و پزشک هم در شرح حالی كه می گیرد، متوجه می شود كه استفاده از مام، تحریک و خارش اندک ناشی از آن و بی توجهی به این تحریک و حساسیت باعث ایجاد تحریک و تیرگی بیشتر شده است.

ضد عرق ها چطور جلوی عرق كردن ما را می گیرند؟

تركیب های آلومینیوم كلراید موجود در مام، می توانند تعرق را كم كنند. مواد آنتی باكتریال هم درصد میكروب ها را كاهش می دهند و خوشبو كننده های موجود در مام هم می توانند بوی نا مطلوب، تند و زننده عرق را از بین ببرند. به این ترتیب، تمام تركیب های موجود در مام حس بد تعرق بیش از اندازه و ایجاد بوی نامطلوب را از بین می برند.

آیا جلوگیری از عرق با استفاده از ضدتعریق‌ها مضر است؟

تنظیم حرارت بدن با استفاده از ضدتعریق‌ها تحت تأثیر قرار نمی گیرد. قسمت‌های زیربغل تا ۲۰۰ سانتی‌متر مربع هستند که تنها حدود ۱ درصد کل سطح بدن را تشکیل می‌دهد. در نتیجه این ناحیه بسیار کمتر از آن است که بتواند بر تنظیم حرارت بدن اثر بگذارد. ایمنی ضدتعریق‌ها در تحقیقات زیادی ثابت شده و استفاده از آنها در محصولات آرایشی تأیید شده است.

چرا بدن ما بو می‌دهد؟

عرق تازه مایع بدون بویی است. تنها وقتی باکتری‌های پوست در زیربغل عناصر خاص عرق مثل لیپیدها و پروتئین‌ها را متابولیزه (تجزیه) می‌کنند بوی بد ایجاد می‌شود. زیربغل شما شرایط ایده‌آلی را بدلیل رطوبت، pH بالاتر و داشتن منبع تغذیه عالی برای غدد عرق و سبوم در این ناحیه، برای رشد باکتری‌های پوستی دارد.

 بعد از اصلاح چه مدتی برای استفاده از ضدتعریق دارای آلومینیوم باید صبر کنم؟

بعد از اصلاح، بخش کمی از بیرونی‌ترین لایه پوست از بین می‌رود، اما پوست و موانع آن لزوماً آسیبی نمی‎بینند. با این حال، ممکن است آسیب‌های کمی رخ دهد. در این صورت، تا وقتی پوست ملتهب یا آسیب دیده است نباید از دئودورانت‌های دارای آلومینیوم استفاده کرد. اگر پوست زیربغل به دلایل دیگری ملتهب شده یا آسیب دیده، ضدتعریقی نباید استفاده شود.

     

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا