۷ روش ثابت شده برای تغییر روتین مراقبت از پوست برای پاییز

برای فصل پاییز چیزهای زیادی وجود دارد که باید از آنها هیجان زده شوید، اما هرچه ما به پاییز وارد می‌شویم و هوا تغییر می‌کند، نحوه واکنش پوست ما به دمای جدید نیز تغییر می‌کند. آب و هوا در حال تغییر است و این به آن معنی است که روتین مراقبت از پوست شما نیز باید تغییر کند. نانسی سامولییت، متخصص پوست می‌گوید:

در تابستان، مراقبت از پوست راحت‌تر است، زیرا هوا حتی در مناطق خشک مرطوب‌تر از زمستان است. در ماه‌های خنک‌تر، به خاطر روشن شدن بخاری، هوای داخل و خارج خانه خشک‌تر می‌شود. هنگامی که پوست شروع به از دست دادن رطوبت می کند، باعث افزایش حساسیت، خشکی و تحریک آن می‌شود.

بنابراین تغییر روتین برای مراقبت از پوست برای پاییز صرفا یک مد روز نیست، بلکه برای حفظ سلامت و شادابی پوست در تمام طول سال بسیار مهم است. به گفته کارشناسان، در اینجا چند تغییر در مورد مراقبت از پوست وجود دارد که می توانید برای تقویت آن در برابر دمای خنک‌تر و هوای خشک‌تر استفاده کنید.

۱. برای پوست خیلی حساس ، با الاستین ، کلاژن یا آلوئه ورا آبرسانی شوید

آن لی، شیمیدان لوازم آرایشی، می‌گوید افرادی که پوست حساس دارند و یا بیماری‌هایی مانند پسوریازیس یا اگزما دارند، ممکن است در طی تغییر فصول، احساس سوزش کنند یا پوستشان بیش از حد حساس شود. او می‌گوید:

بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که پوست خود را آبرسانی کرده و با روغن‌های طبیعی، سرم‌ها و کرم‌‌ها آغشته کنید. پوست خود را با الاستین و کلاژن تغذیه کنید تا به روند بهبود کمک کند. هنگام لایه‌برداری از پوست، آن را با آلوئه فرآوری شده با کرم‌های قوی‌تر بپوشانید.

۲. در فصل پاییز سراغ مرطوب کننده قوی تر بروید

برای مراقبت از پوست در پاییز نقش کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده بسیار مهم است. جولیا تزو متخصص پوست، می گوید:

به دلیل تغییرات محیطی، استفاده از یک آبرسان قوی قبل از خواب مهم است.

او می گوید:

ما باید این تغییر را با افزودن رطوبت بیشتر به پوست و کمک به حفظ آن جبران کنیم.

۳. از مرطوب کننده لب و کرم های دور چشم استفاده کنید

اگر این دو مورد قبلاً بخشی از برنامه‌ی مراقبت از پوست شما نبوده‌اند، باید در ماه‌های سردتر در روتینتان باشند. درست همان‌طور که باید به یک مرطوب‌کننده قوی‌تر روی بیاورید، افزودن این محصولات هم باعث مرطوب شدن لب‌ها و پوست اطراف چشم می‌شود. دکتر تزو می گوید:

پوست ما تغییرات ناگهانی را دوست ندارد و با افزودن کرم‌های لب و چشم به جلوگیری این تغییرات کمک می‌کند. برای لب‌ها، چیزی به سادگی وازلین پترولیوم ژله کفایت می‌کند.

۴. از مواد لایه بردار و رتینوئید کمتر استفاده کنید

دکتر تزو می‌گوید:

در فصل پاییز استفاده از لایه بردارها و رتینوئیدها را کاهش دهید – دلیل این امر باز هم مربوط به خشک و سردتر بودن محیط است.

۵. استفاده از ضد آفتاب را ادامه دهید

گرچه تابش اشعه ماورا بنفش در تابستان بیشتر است، اما در هر چهار فصل هنوز وجود دارد. دکتر تزو می‌گوید:

ضد آفتاب باید همیشه استفاده شود زیرا به طور كلی به كاهش اثرات تابش اشعه ماورا بنفش كمک می‌كند.

اشعه ماورا بنفش خطر سرطان پوست را تسریع و افزایش می دهد. توصیه می‌شود روزانه (حداقل) SPF 30 را استفاده کرده باشید.

۶. ویتامین C را به روتین خود اضافه کنید

آنه چاپاس، متخصص پوست و عضو هیئت مدیره و بنیانگذار و مدیر پزشکی لیزر پوست یونیون اسکوئر در نیویورک می‌گوید:

ویتامین C در ماه‌های سرد دو وظیفه دارد و به مبارزه با اشعه‌های ماورا بنفش که به طور کامل توسط ضد آفتاب مسدود نشده‌اند کمک می‌کند. همچنین رنگدانه سازی پوست را یکدست می‌کند، که به تقویت تولید کلاژن و در نتیجه داشتن رنگ روشن کمک می‌کند.

۷. یک دستگاه بخور هوا اضافه کنید

همراه با روتین منظم مراقبت از پوست، متخصصان پوست پیشنهاد می‌کنند که یک رطوبت ساز و دستگاه بخور در پاییز و زمستان برای افزایش رطوبت در خانه سرمایه گذاری کنید. دکتر تزو می‌گوید:

دستگاه‌های بخور رطوبت را به هوا اضافه می‌کنند و پوست شما همواره با رطوبت هوا ارتباط برقرار می‌کند. هرچه رطوبت هوا بیشتر باشد، رطوبت بیشتری نیز برای پوست شما به اشتراک می گذارد.

realsimple.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا