نحوه استفاده صحیح از کرم آبرسان مرحله به مرحله

امروز نمی توانم صبر کنم تا به خانه بروم، دوش بگیرم و کرم صورت جدیدم را امتحان کنم!
مرطوب کردن، تغذیه پوست، تقویت و آماده سازی آن برای مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی مختلف، مثل آفتاب، باد، سرما، دود، باید یک کار روتین برای همه اعم از زنان و مردان با توجه به نوع و نیاز پوست خود باشد. ما در این مقاله قرار است تا نحوه استفاده صحیح از کرم آبرسان مرحله به مرحله را توضیح دهیم.

همانطور که کرم ها یکسان نیستند، پوست صورت نیز از فردی به فرد دیگر تغییر می کند. هر پوست ویژگی های خاص خود را دارد که باید رعایت شود. با این همه تفاوت، یک چیز مشترک برای همه‌ی افراد است و آن ماساژ صورت است.
ماساژ صورت که به طور منظم انجام می شود به پوست کمک می کند تا روشن تر، صاف تر و لطیف تر شود، زیرا میکروسیرکولاسیون را دوباره فعال می کند، شکل گیری چین و چروک را کند می کند و با تحریک تشکیل الاستین و کلاژن، خاصیت ارتجاعی و کششی می بخشد. بنابراین ماساژ یک درمان عالی برای مبارزه با پیری است، همچنین به کاهش استرس کمک می کند و اثربخشی کرم ها را افزایش می دهد.

اما برای انجام این نوازش در بهترین حالت، باید محصولات مناسب با نوع پوست خود را پیدا کنیم.

نحوه انتخاب کرم آبرسان مناسب

قبل از انتخاب کرم صورت، خوب است که نوع پوستی را که می خواهیم روی آن استفاده کنیم، تجزیه و تحلیل کنیم؛ ابتدا نوع پوست (پوست حساس و خشک، چرب، معمولی یا مختلط) خود را پیدا می کنیم، سپس می توانیم به دنبال کرم های صورت حاوی مواد مناسب برای هدفی که می خواهیم به آن برسیم، باشیم.

در انتخاب محصول باید موادی در نظر گرفته شود که به بهترین وجه نیازهای پوست ما را برآورده می کند و پیدا کردن کرم مناسب همیشه به این راحتی نیست… هزاران کرم در بازار وجود دارد!

برای پوست جوان بهتر است از محصولاتی استفاده شود که به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست و آبرسانی آن کمک می کند. برای کسانی که پوست بالغ دارند، کرم هایی بر پایه هیالورونیک اسید و ویتامین E وجود دارد که سلول های صورت را تحریک می کند و خطوط کهولت سن را کاهش می دهد.

پوست های معمولی و مختلط با یک مرطوب کننده خوب به عروسی می روند. پوست های بسیار حساس با کرم هایی که خیلی معطر هستند یا دارای مواد آلرژی‌زا هستند سازگاری ندارند، در حالی که پوست هایی که سبوم و چربی اضافی در ناحیه معروف T، شامل پیشانی، بینی و چانه تولید می کنند، کرمی ترجیح دارد که بتواند آن را تعدیل کند و از اثر براق ناخواسته جلوگیری کند.

پوست اندام مهمی است، از بدن ما محافظت می کند، بنابراین باید از آن به درستی مراقبت کنید، از جمله از طریق استفاده از کرم صورت مناسب انتخاب خوب اولین قدم مهم است.

نحوه استفاده صحیح از کرم آبرسان مرحله به مرحله

۱. بهترین زمان برای استفاده از کرم آبرسان برای صورت چه زمانی است؟

لحظات مناسب برای استفاده از کرم صورت صبح و عصر ترجیحا همراه با ماساژ است. بهترین زمان روز برای استفاده از یک محصول معمولاً روی برچسب مشخص می‌شود و به ترکیبات موجود در آن بستگی دارد: کرم روز علاوه بر مرطوب‌کننده پوست، معمولاً در برابر عوامل جوی و آلودگی نیز محافظت می‌کند و همچنین دارای ویژگی‌های خاصی است. برعکس، کرم‌های شب معمولاً بافتی سنگین‌تر دارند و مغذی‌تر هستند. کرم هایی با بافت سبک نسبت به کرم های پر خامه‌تر به زمان کمتری برای جذب نیاز دارند و بنابراین برای زمان های کوتاه ماساژ مناسب تر هستند.

برای رسیدن به پوستی عالی، حرکاتی که با آن کرم را روی صورت می زنیم بسیار مهم است. بسیاری به اشتباه این مرحله را دست کم می گیرند و معتقدند که کافی است آن را به طور تقریبی اجرا کنیم و تمام.

۲. صورت را آماده کنید

دانستن نحوه صحیح استفاده از کرم صورت ممکن است بیهوده به نظر برسد، یک کار بی اهمیت، اما در حقیقت مراحل آن را نباید دست کم گرفت. اگر بخواهیم از فواید کرم نهایت استفاده را ببریم کافی نیست یک کرم خاص برای پوست خود گرفته و روی نواحی صورت پخش کنیم تا جذب شود.
به یاد داشته باشید که استفاده از کرم به روش معمول هیچ مشکلی ندارد یا چالش برانگیزی نیست، اما پیروی از برخی دستورالعمل های ساده به ما کمک می کند تا از خواص کرمی که استفاده می کنیم برای سلامت پوست خود نهایت استفاده را ببریم.

هنگامی که محصول مناسب مشخص شد، قبل از استفاده آرایش باید به خوبی پاک شود. این روش مستلزم آن است که پوست کاملاً تمیز باشد، بنابراین خوب است که صورت خود را بشویید، آن را با محصولات خاص تمیز کنید، بهتر است که تهاجمی نباشد، و پوست را کاملا تمیز کنید، به خصوص پس از یک روز قرار گرفتن در معرض آلودگی، آب و هوای بد، آفتاب و استرس.

بعد از یک روز پرمشغله، پوست می خواهد اول با یک شوینده و بعد از آن با یک لایه‌بردار ماساژ داده و آماده شود، مثل ما که وقتی از سر کار برمی گردیم می خواهیم شام بخوریم و روی مبل دراز بکشیم! پاکسازی عمیق بسیار مهم است زیرا هر گونه باقیمانده آرایش روی پوست، همراه با کرم، می تواند منافذ را مسدود کند.

انتخاب پاک کننده برای سلامت پوست و پاکسازی مناسب صورت ضروری است. بهتر است از پاک کننده های تهاجمی اجتناب کنید و به جای آن بسته به نوع پوست، محصولات خاصی را انتخاب کنید و در صورت داشتن پوست چرب، محصولات لایه بردار مناسب هستند.

دمای آبی که صورت خود را با آن می شوییم نیز باید با توجه به نوع پوست تغییر کند. در واقع همیشه توصیه می شود که صورت خود را با آب گرم بشویید، زیرا با آب خیلی گرم پوست را به خشک شدن متمایل می‌کند در حالی که آب سرد از گشاد شدن منافذ جلوگیری می کند. برای افرادی که پوست خشک دارند بهتر است صورت خود را یک بار در روز بشویید، در حالی که برای افرادی که پوست چرب دارند این کار را حداقل دو بار در روز لازم است.

هنگامی که این مراحل بدون عجله انجام شد، باید صورت را خشک کرد. بهتر است حوله را به آرامی، بدون اینکه حوله را بکشید! روی صورت ضربه بزنید. کرم برخلاف روغن ها باید روی پوست کاملاً خشک استفاده شود، اغلب در این زمینه کمی سردرگمی وجود دارد. این به این دلیل است که کرم ها مبتنی بر آب هستند و با استفاده از آنها روی پوست نمناک، خطر رقیق شدن مواد فعال موجود در آنها و در نتیجه کاهش اثربخشی آنها را داریم.

۳. خامه را بردارید

در این مرحله زمان آن است که مقدار مناسبی از کرم را مصرف کرده و شروع به مالیدن آن به صورت کنید. همانطور که حدس زدن آسان است، کمیت عامل مهم دیگری است که باید در نظر گرفته شود. همچنین این جنبه را نباید دست کم گرفت زیرا برای به دست آوردن نتایج مؤثر، بیشتر و حتی در زمان کمتر، باید مقدار مناسبی را روی صورت پخش کرد. در این مرحله زمانی که محصولی که قرار است از آن استفاده کنیم در بسته‌بندی کاسه‌ای باشد، به یک ترفند خاص نیاز است! به این صورت که بهتر است از یک کاردک پلاستیکی برای برداشتن آن استفاده کنید تا خطر آلودگی و آسیب رساندن به محصول را نداشته باشید.

در این مرحله می‌توانیم مقدار کمی از محصول را به اندازه یک فندق گرفته، در دستان خود حرارت داده و روی پیشانی، بینی، چانه، گونه‌ها و گردن بمالیم (زیرا یکی از حساس‌ترین قسمت‌های بدن است، باید در برنامه هیدراته کردن گنجانده شود).

۴. نحوه انجام ماساژ

آیا تا به حال در مورد خطوط لانگر شنیده اید؟ آنها خطوط مجازی روی پوست ما هستند که پوست ما در اطراف این خطوط مقاومت بیشتری در برابر کشش دارد. کارل لانگر، محققی که اولین بار آنها را شناسایی کرد.
این خطوط عمدتاً در جراحی، از جمله جراحی های زیبایی، هنگام ایجاد برش های جراحی مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا بر نحوه تغییر شکل یا عدم شکل پوست در طول بهبود تأثیر می گذارند.

اما دانستن خطوط لانگر نیز می تواند برای ما مفید باشد! در واقع انجام حرکات اطراف این خطوط در هر مرحله از روتین زیبایی به ما کمک می کند تا پوست صورت را شاداب نگه داریم! به خاطر سپردن خطوط لانگر کار سختی نیست، در واقع کافی است تمام حرکات از مرکز به بیرون و از پایین به بالا انجام شود.

اما برای زدن کرم دور چشم توجه بیشتری می طلبد! ایده آل این است که از نوک انگشت حلقه یا انگشت کوچک استفاده کنید، زیرا نرم تر هستند و می توانند فشار کمتری را اعمال کنند. سپس حرکات مختلفی برای پخش کردن محصول در پلک بالا و پایین وجود دارد. برای زدن کرم روی پلک، حرکت صحیح از گوشه داخلی شروع شده و به گوشه بیرونی می رسد. برعکس، برای زدن آن به پلک پایین، حرکت درست از بیرون به داخل می رود، بدون اینکه خیلی به لبه پلک نزدیک شود. همیشه به یاد داشته باشید که کرم را با ضربه ملایم با نوک انگشت پخش کنید و آن را “نَکِشید”، این توصیه همیشه معتبر است، مخصوصاً در این ناحیه ظریف!

برای ماساژ بقیه قسمت های صورت، ترتیب رعایت از پایین به بالا است.

  • نقطه شروع گردن است که باید از ناحیه زیر لوب ها تا شانه ها ماساژ داده شود. در حالی که برای قسمت مرکزی حرکت مناسب از استخوان ترقوه تا چانه انجام می شود. در این ناحیه ماساژها باید با دست باز و با ضربات ملایم و مداوم انجام شود. بر روی گردن نیز یک گره لنفاوی مهم وجود دارد و تحریک آن با فشار ملایم باعث تخلیه مایعات می شود.
  • ماساژ صورت در عوض از چانه شروع می شود و تا لوب ها و از گوشه های خارجی دهان به گوش می رسد.
  • برای جلوگیری از چین و چروک بینی می توانیم کرم را با حرکاتی که از بالای لب شروع می شود و به کناره های بینی می رسد استفاده کنیم.
  • در نهایت برای پخش کرم در ناحیه پیشانی، خوب است از ابروها شروع کنید و حرکاتی انجام دهید که به خط مو می رسد. همچنین از بینی شروع کنید و تا خط مو ماساژ دهید.

یک نکته دیگر

اگر از قبل شروع به دیدن اولین خطوط ریز کرده اید، می توانید کرم چین و چروک خود را با حرکاتی در خلاف جهت شکل گیری استفاده کنید، به عنوان مثال، چین و چروک هایی که معمولا به صورت عمودی ایجاد می شوند، باید با حرکات افقی کار شوند، در حالی که برای چین و چروک های افقی، حرکت عمودی است، همیشه از پایین به بالا.

نتیجه گیری

اکنون که نحوه استفاده از کرم آبرسان را می دانید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چه مدت باید ماساژ را ادامه دهید. در حقیقت قانون خاصی وجود ندارد، اما به یاد داشته باشید که ماساژ جذب مواد موثره را تسهیل می کند و هر چه دوام بیشتری داشته باشد.. بهتر است!
اگر می خواهید تأثیرات را بهینه کنید و پوست را احیا کنید، ماساژ باید بدون عجله انجام شود، بدون ترس از چند دقیقه وقت گذاشتن، با رها کردن تمام افکار، در آرامش، تلاش برای لذت بردن از لحظه ای که شایسته است، نوازش برای پوست و برای خودمان!

     

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا