علامت تست حیوانی روی لوازم آرایشی

از میان علامت‌های روی بسته بندی محصولات آرایشی علامت تست حیوانی روی لوازم آرایشی است به این معنی که برخی برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی هستند که در زمان تولید محصول خود، آن را روی حیوانات تست می‌کنند. این کار به این دلیل است که متوجه شوند میزان صدمه‌ای که این محصول به پوست صورت و بدن، بافت چشم و … وارد می‌کند، چقدر است. در حقیقت حیوانات با این تست‌ها قربانی خودخواهی انسان می‌شوند. جالب است بدانید که سالانه میلیون‌ها حیوان توسط شرکت‌های تولید کننده لوازم آرایشی و بهداشتی، شکنجه و در آخر کشته می‌شوند.

تست چشمی Draize

پاین آزمایش برای تست ریمل، شامپو، حشره کش، مواد شوینده خانگی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این تست مواد شیمیایی سازنده محصول، در چشم حیوانات آزمایشگاهی به ویژه خرگوش زنده، ریخته می‌شود. هنگام این کار خرگوش‌ها را در محفظه‌ای طوری نگهداری می‌کنند که فقط سرشان بیرون است و بعد از ریختن ماده شیمیایی در چشمشان، خرگوش‌ها نمی‌توانند با پنچه‌ چشم خود را پاک کنند. در نهایت از شدت سوزش، سرشان را به شدت تکان می‌دهند و اینکار ممکن است باعث شکسته شدن گردنشان شود. ورم پلک، تورم عنبیه، زخم چشم، خونریزی، و درنهایت کوری از عوارض این تست برای خرگوش‌هاست.

تست حساسیت پوستی

این تست برای بررسی میزان حساسیت زایی انواع مومک و کرم‌های صورت مثل کرم پودر، مرطوب کننده و … صورت می‌گیرد. روند این تست به این صورت است که مواد شیمیایی سازنده محصول روی پوست خراشیده شده حیوان مالیده و روی آن را میبندند. بعد حیوان را در دستگاه خاصی می‌گذارند تا نتیجه آزمایش را مشاهده کنند.

تست LD50

این تست برای آزمایش لوازم آرایشی مانند رژ لب، شامپو، لاک ناخن و … روی حیوانات انجام می‌شود. تست LD50 برای بررسی میزان کشندگی ماده اصلی سازنده محصول روی حیواناتی مانند موش، میمون، سگ و خرگوش صورت می‌گیرد. برای انجام آزمایش، مواد اصلی سازنده محصول را یا از راه دهان وارد بدن حیوان کرده یا مواد را به درون رگ حیوان تزریق می‌کنند. عکس العمل حیوان در برابر این تست، تشنج، استفراغ، اسهال، فلج شدن، سکته، خونریزی از چشم، بینی و دهان خواهد بود.

کرولتی فری Cruelty-Free یا لوازم آرایشی بدون تست حیوانی چیست

برای حمایت از حقوق حیوانات یک سازمان به نام Cruelty Free International ایجاد شده که وظیفه این سازمان این است که همه آزمایش‌های حیوانی را لغو کند. اگر در زمان خرید محصولات آرایشی متوجه شدید که روی محصول عبارت cruelty free درج شده، به این معنی است که آن محصول تست حیوانی نداشته است. یا به اصطلاح به این محصولات، لوازم آرایشی بدون خشونت گفته می‌شود. چون تولید این لوازم آرایشی با آزار رساندن به حیوانات همراه نبوده است. شرکت‌های تولید کننده محصولات cruelty free به حقوق حیوانات احترام گذاشته و مواد اولیه خود را روی حیوانات آزمایش نمی‌کنند، بلکه برای اطمینان از سلامت محصول خود به دنبال راه‌های دیگری هستند.

   

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا