آیا شامپوهای بدون سولفات برای موهای شما بهتر هستند؟

آیا شامپوهای بدون سولفات برای موهای شما بهتر هستند؟

اگر قصد دارید شامپوی خود را به یک شامپوی بدون سولفات تغییر دهید، پیشنهاد می کنیم قبل از شروع به کار این مقاله را بخوانید.

وقتی صحبت از مراقبت از مو می شود، همه به دنبال محصولاتی هستند که ریسک کمتری دارند و به موها آسیب نرسانند یا حداقل عوارض را داشته باشند. تمایل به محصولات بدون سولفات نیز از آن جمله است. کارشناسان پوست و مو پیشنهاد می کنند که شامپوی بدون سولفات بهترین گزینه برای موهای شماست، زیرا به آرامی موهای شما را تمیز می کند.

اما نکته مهم در مورد شامپو بدون سولفات چیست و آیا این نوع شامپوها برای شما مفید هستند؟ این دقیقاً همان چیزی است که ما قصد داریم در این مقاله بدانیم.

آیا آماده هستید که بفهمید؟

سولفات ها چیست و چرا باید از آنها اجتناب کرد؟

سولفات ها چیست و چرا باید از آنها اجتناب کرد؟

قبل از پرداختن به جنبه فنی، اجازه دهید به شما بگوییم که سولفات ها مواد شیمیایی هستند که شامپوی شما را پر از کف می کنند. طبق تعریف، آنها سورفکتانت هایی هستند که هم روغن و هم آب را جذب می کنند. ماهیت سولفات ها جذب کثیفی و سلول های مرده پوست است، به طوری که آنها از پوست و پوست سر شما پاک می شوند.

ممکن است فکر کنید سولفات برای شما مفید است، اما این طور نیست. این مواد شیمیایی همچنین روغن‌های طبیعی را از پوست سر و مو می‌زدایند که باعث خشکی و وز شدن موها می‌شود. اگر پوست سر حساسی دارید، می تواند شرایط را بدتر کند.

سه ترکیب سولفات رایج مورد استفاده عبارتند از: سدیم لورت سولفات، سدیم لوریل سولفات و آمونیوم لورت سولفات. هر کدام از این مواد شیمیایی دارای شدت متفاوتی هستند، اما به همان اندازه برای موهای شما مضر هستند.

چه کسانی باید از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنند؟

چه کسانی باید از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنند؟

اول از همه کسانی که موهای رنگ شده دارند بهتر است از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنند زیرا اگر از شامپوهای سولفات دار استفاده کنید احتمالا رنگ موهایتان کمرنگ می شود! آنها پاک کننده های بسیار قوی و خشنی هستند که اثر آن قابل مشاهده است!

کسانی که موهای وز دارند باید حتما از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنند. به این دلیل که این شامپوها، روغن های طبیعی پوست سر و مو را از بین نمی برند و در نهایت موهای شما را پر از رطوبت می کنند. همچنین در مواردی که از تحریک پوست سر رنج می برید کمک می کند.

به یاد داشته باشید به دلیل اینکه این شامپوها ملایم و بدون سولفات هستند، باید به درستی روی پوست سر و موهای شما ماساژ داده شوند. بنابراین، اگر شما فردی هستید که از شستشو و ماساژ آنقدر لذت نمی‌برید، بهتر است این ایده را رها کنید!

مزایای شامپوهای بدون سولفات:

  1. این شامپوها به حفظ رطوبت طبیعی مو کمک می کنند.
  2. برای کسانی که موهای رنگ شده دارند عالی هستند.
  3. آنها روی پوست سر شما بسیار ملایم تر هستند و هر نوع تحریک و التهاب را کنترل می کنند.
  4. اگر شامپو به طور تصادفی وارد چشم شما شود، باعث سوزش کمتر چشم ها می شوند.
  5. از آنجایی که آنها از مشتقات گیاهی ساخته شده اند، دوستدار محیط زیست نیز هستند.
  6. آنها برای موهای با تخلخل کم خوب هستند، به این معنی که موهای شما به سختی رطوبت را دریافت می کنند.

چه کسانی نباید از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنند؟

برخی از افراد معتقدند شامپوی بدون سولفات موهایشان را چند ثانیه بعد از شستن موهایشان چرب تر می کند. خوب، در برخی موارد درست است. این به این دلیل است که اکثر شامپوهای بدون سولفات به گونه ای فرموله شده اند که روغن های طبیعی را از مو و پوست سر پاک نمی کنند. و از آنجایی که آنها بسیار ملایم هستند، تجمع محصول بر روی کش ها باقی می ماند و آن را چرب می کند.

دلیل دیگر برای کنار گذاشتن این پاک کننده های مو این است که آنها قدرت تمیز کردن پوست سر را ندارند، به همین دلیل سعی می کنند آن را با غلظت های بالاتری از سایر سورفکتانت ها جبران کنند. این می تواند برای موهای شما خشن باشد و باعث شود غدد چربی شما بیش از حد واکنش نشان دهند و باعث تولید بیش از حد سبوم شود.

آخرین اما نه کم اهمیت ترین موضوع؛ گاهی اوقات شامپوهای بدون سولفات حاوی مقدار زیادی مواد حالت دهنده هستند. کمتر شبیه شامپو زدن به موهایتان است و بیشتر شبیه این است که به موهایتان حالت می دهید.

در مجموع، شامپوهای بدون سولفات برای موهای شما مضر نیستند، اما باید بررسی کنید که آیا برای شما مفید هستند یا خیر!

بعد از اینکه تصمیم گرفتید از شامپو فری سولفات استفاده کنید، برای استفاده از شامپو بدون سولفات طبق دستورالعمل پیش بروید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا