کراتین مو چیست؟

کراتین مو چیست؟

بسیاری از شما ممکن است موهای مجعد و فری داشته باشید که گاهی حتی استفاده از نرم کننده‌ها و اتو مو هم برای صاف کردن و از بین بردن وز آنها افاقه نکند و موهایتان آنطور که می‌خواهید و انتظار دارید لخت و صاف نشود.
یا ممکن است موهایتان در اثر استفاده مکرر از رنگ مو و دکلره‌، دچار سوختگی و خشکی شده باشد و تا مدت‌ها حالت صاف و زیبای خود را از دست داده باشد و به جز استفاده از راه حل‌های موقت و کوتاه مدت راهکاری برای بازگرداندن طراوت و زیبایی اولیه موهای خود پیدا نکرده باشید.

اما یک راه حل بسیار کاربردی و طولانی مدت برای رفع این مشکل وجود دارد و آن هم کراتینه کردن مو است. هرچند کراتینه کردن هم یک راه حل دائمی و همیشگی نیست، اما طولانی مدت است و تا زمانی که موهای شما از ریشه رشد نکند، به همان کیفیت اولیه بر طراوت و حالت موهای شما تاثیر گذار خواهد بود. حتی بعد از درآمدن ریشه موهایتان نیز، می‌توانید با هزینه اندکی اقدام به ریشه گیری دوباره آنها با مواد کراتین کنید و موهایی یکدست، خوش حالت و صاف داشته باشید.

کراتین مو چیست؟

کراتین پروتئین اساسی موجود در مو است که باعث درخشش و صافی دائمی مو می شود و اگر موی فر با وز دارید کراتین موجود در موهایتان کافی نیست و عدم وجود کراتین سبب وز شدن مو می شود. فایده کراتینه کردن موها برای صاف کردن موهای فر و وز و جایگزین اتوکشی مو است . کراتین در سیستم بدن انسان ، در موها، پوست و ناخن موجود است و برخی از انواع کراتین فعالیت های حیاتی سلول ها مثل تولید پروتئین و رشد سلولی را تنظیم می نمایند.

کراتینه کردن مو چیست؟

عمل کراتینه کردن مو، در واقع به کار بردن مواد شیمیایی برای احیای دوباره ساختمان کراتین مو است که یک روش نیمه دائمی برای صاف و لخت کردن موها به شمار می‌رود و علاوه بر این موجب درخشندگی و طراوت آنها نیز می‌شود. همچنین لازم است بدانید که کراتینه کردن مو با مواد شیمیایی، ماندگاری موقت اما طولانی مدتی در حد ۲ تا ۳ ماه دارد و پس از آن نیازمند شارژ و تمدید دوباره است.

هدف از کراتینه کردن موها، بازسازی یا بازیابی ناحیه‌های آسیب دیده مو با ماده‌ای است که مو از آن ماده ساخته می‌شود. اما مواد کراتین مو چیست؟

پروتئین کراتین

کراتین پروتئین مستحکمی است که ماده اصلی برای پایداری و حفاظت از مو محسوب می‌شود، اما متاسفانه با بالارفتن سن و استفاده مداوم از ماده‌های شیمیایی مقدار کراتین مو در فرد بسیار کم‌تر از قبل می‌شود. کراتینه کردن مو به راحتی پروتئین از دست رفته را به مو برمی گرداند. اضافه کردن یک لایه از کراتین که خود نوعی پروتئین مفید محسوب می‌شود، باعث مستحکم شدن مو‌ها و از بین بردن بی نظمی و شلوغی در مو‌ها می‌شود و همچنین کراتین برای مو باعث می‌شود راحت‌تر از قبل با موهایتان کار کنید. ریباندینگ هم از روش های دیگر صاف کردن مو است که بسیار مخرب است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا