۴ فایده کراتینه کردن موها

۴ فایده کراتینه کردن موها

کراتین یکی از پروتئین‌های بدن است که به طور طبیعی توسط بدن تولید می ‌شود. این پروتئین در واقع همان چیزی است که سلامت موها و ناخن‌ها را تضمین می‌ کند.
اما برخی اوقات میزان این پروتئین در بدن کاهش می‌ یابد. به همین علت باید کمبود کراتین به نوعی جبران شود.

تکنیک کراتینه مو در واقع به تامین و افزایش این کراتین می ‌انجامد. به همین سبب با این روش درمانی پس از مدتی موهای سالم و درخشانی پیدا می ‌کنید.

البته امروزه بسیاری از محصولات درمانی از جمله شامپوها و نرم کننده‌ ها در بازار موجودند، که در ترکیبات خود از کراتین استفاده می ‌کنند. اما در واقع هیچ چیز نمی ‌تواند مانند کراتینه احیا مو موثر واقع شود. در ادامه به معرفی برخی مزایای کراتینه مو می‌پردازیم.

نگهداری راحت تر موها

نگه داری و حفظ موهای شما با استفاده از کراتینه، آسان تر خواهند بود. به خصوص اگر موهای شما پیش از کراتینه، وز و ضخیم بوده ‌اند.

با استفاده از کراتینه احیا مقدار زیادی در وقت خود صرفه جویی می ‌کنید. در واقع دیگر لازم نیست ساعت ‌ها وقت خود را صرف نرم کردن و صاف کردن موهایتان کنید.

به علاوه به باور بسیاری از افراد با روش کراتینه، زمان شانه کردن و خشک کردن موهایتان هم نصف می‌ شود. بنابراین از موهای سالم ‌تر و محکم ‌تری برخوردار می ‌شوید.

موهایی صاف و درخشان

کراتینه مو تداخل میان سلول‌ های مو را از بین می ‌برد و موهایی صاف، سالم، قابل کنترل و بدون وز ایجاد می ‌کند.
همچنین این تکنیک در آبرسانی و از بین بردن خشکی مو هم موثر واقع می‌ شود.
به علاوه کراتینه مو در از بین بردن موخوره‌ ها هم موثر است. بهتر است بعد از کراتین، نوک گیری مو را انجام دهید. بعد از آن به دلیل صاف بودن تار موها از ایجاد موخوره و گره خوردن مو پیشگیری می‌شود.

تاثیر طولانی مدت

اگر بتوانید مراقبت‌های بعد از کراتین را به درستی انجام دهید تا مدت‌ها از موهای درخشنده و صاف خود لذت می‌برید. این مراقبت‌ها از قبیل استفاده از شامپوهای بدون سولفات، خشک کردن مو با باد سشوار و عدم استفاده از ابزارهای حرارتی مثل اتو است.

توجه کنید که ۲ تا ۳ بار شستشوی هفتگی کافیست. در این صورت می‌توانید ۶ ماه تا یکسال از موهای نرم و خوش حالت خود لذت ببرید.

رشد بهتر موها

کراتینه مو می‌تواند منجر به تقویت تار موها شود. به همین سبب موها از استحکام بیشتری برخوردار می ‌شوند و به سادگی نمی ‌شکنند.
بنابراین از آنجا که ساقه موها کمتر دچار آسیب می‌ شود، سریع ‌تر هم رشد می ‌کنند.

سخن آخر

کراتینه مو در کنار مزایایی که دارد، معایبی نیز دارد و با آگاهی از معایب کراتینه مو، اگر تصمیم به انجام این روش دارید بهتر است از متریال باکیفیت استفاده کنید. از طرفی خرید شامپو کراتین را جدی بگیرید. شامپوهای بدون سولفات به شما در ماندگاری اثرات این تکنیک تا حد زیادی کمک می‌کند.

شامپو ضد ریزش مو مک لارین بدون سولفات است که می توانید بعد از عمل کراتینه استفاده کنید. توجه داشته باشید که شامپو کراتین مک لارین برای افرادی مناسب است که تا کنون موهای خود را کراتینه نکردند و با استفاده از ترکیبات طبیعی این شامپو می توانند صاحب موهای صاف شوند.

در صورتی که نکات نگهداری بعد از کراتین کردن مو را رعایت کنید تا ۶ ماه از اثرات آن لذت می‌برید.

در نهایت توصیه ما این است که حتما پیش از اقدام، تجربه افرادی که این روش یا روش های دیگر را امتحان کرده اند، بشنوید. سپس با تحقیقات بیشتر در این زمینه، روش مورد نظر خود را انتخاب کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا